cadeautjes van de Heer - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van TrudyKlomp - WaarBenJij.nu cadeautjes van de Heer - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van TrudyKlomp - WaarBenJij.nu

cadeautjes van de Heer

Door: Hetty en Trudy

03 September 2015 | Curaçao, Curaçao

Het duurde even maar hier is dan toch weer een nieuw verslag.
In de tussentijd hebben we heerlijk gezwommen in het zwembad van het hotel en gerelaxed in de mooie binnentuin. En genoten van een kolibrie die we normaal alleen op tv zien. Nou hier zie je ze volop vliegen. Ik zal proberen er een op de foto te krijgen. Is me nu nog niet gelukt maar de aanhouder wint.
Ook zijn we bezig geweest met het plannen van een eiland tour, dit verliep moeizaam omdat we geen geld uit wilde geven aan dingen die voor ons niet toegangelijk zijn. Het zijn bijna allemaal combi-reizen waarvan dan maar een bezienswaardigheid te doen is met de rolstoel. We zouden dus zelf wat moeten plannen en dan een offerte vragen bij een rolstoeltaxi bedrijf. Dit zou aardig in de papieren lopen en dat hebben wij zuinige hollanders er niet voor over. Gistermiddag gingen we naar de receptie van het hotel om te zeggen dat ze niet verder hoefden te zoeken en regelen en tot onze grote verbazing zat er een andere receptioniste die samen met ons wel een tour wilde doen. Zij deed dit vaker met gasten. Natuurlijk waren wij heel enthousiast en we werden uitgenodigd om 's avonds een kopje koffie te komen drinken en verder te praten.
Vol spanning gingen we na het eten naar haar toe en ja hoor ze vertelde enthousiast dat zij haar huiswerk al gedaan had en we mochten gaan kiezen uit verschillende bezienswaardigheden, het leuke is dat we nu dus ook dingen gaan zien die nergens in een reisfolder staan en ook niet aangeboden worden. Maandag is ze vrij dus dan staat ze hier om 9.00 uur met haar auto voor en zijn we de hele dag op pad. We gaan dan ook echt Antilliaans eten dus ben heel benieuwd. Als het pittig is heb ik mazzel, Hetty kan daar niet tegen dus voor mij dan een extra portie hihi.
Verder zijn we nog naar het zee aquarium geweest en genoten van al het moois daar maar vooral van de dolfijnen.
Vandaag was een hele speciale dag, een dag met een gouden randje.
Toen we vanochtend buiten kwamen zat er zowaar een hagedis op het terras en..... ja die heb ik kunnen fotograveren netzoals de aparte vogels die gingen er vandaag even netjes voor zitten leek het wel.
Bij het zee aquarium waren ze met werkzaamheden bezig waardoor we op een plek konden komen die normaal afgesloten was. We hadden daar een prachtig uitzicht op de dolfijnenbassins van het therapie centrum. En wat blijkt in een van de eerste bassins zwom een babydolfijn met moeder. Baby was afgelopen maandag pas geboren. Heel ontroerend om die twee samen te zien zwemmen. Hetty heeft gehuild van ontroering en dankbaarheid. Ze had nooit gedacht dit allemaal in het echt te kunnen zien. Het is ook zo verschrikkelijk mooi hier.
Hetty heeft hier ook al een verzorgingshuis ontdekt en wil het liefst hier blijven, tja en dan zal ik ook wel moeten want anders is ze zo alleen hier en dat wil ik haar niet aandoen.
Wij gaan hier zo eens even bedenken wat we zullen gaan eten en als het lukt komen vanavond de foto's erbij.
Heel veel liefs van Hetty en Trudy (die zich prima vermaken)

• 05 September 2015 - 08:55

Geja Meesters:

Hallo Hetty en Trudy. als ik jullie verhalen lees genieten jullie volop. Heerlijk dat dit kan. Heel veel pleziertjes nog en blijf genieten.

• 06 September 2015 - 12:20

Jannette Hinnen:

Mooie foto's !!
    Heel veel plezier maandag !!